tisdag 27 maj 2014

Hårfiberspray - De håller ju flinten borta, men inte fan är det sexigt!

Det finns väldigt många typer av håravfall och lika många anledningar till det, så att bestämma den exakta orsaken till att håret faller av hos en person kan vara svårt. 

Det enda jag vet är att tunnhårighet kan vara ett gissel!

tunnhårighet




















Här kommer lite fakta kring håravfall. Jag kommer senare i bloggen berätta om hur jag blev drabbad och vad jag gjorde för att lyckas få tillbaka håret. Jag vill även här säga att detta handlar om gubbflint, inte håravfall som beror på sjukdomar eller medicinsk behandling.

Det jag lyckades forska fram kring varför man tappar hår är att det oftast såklart beror på förutbestämda genetiska faktorer , familjehistoria och självklart även, åldrande. 

Många män och kvinnor kan börja märka en gallring av hår kring trettio-fyrtioårsåldern, men det kan tyvärr komma tidigare än så. Jag var bara 25 år då mina vikar blivit rejäla och något jag skämdes över.


Det finns tyvärr väldigt få vetenskapligt beprövade och FDA-godkända behandlingar för håravfall. Däremot finns det tusentals obevisade produkter som säger sig hjälpa till med håråterväxt. 

Hur många olika balsam, schampo har man inte sett? Det är Rogaine och all möjlig skit som lovar håret tillbaka. Det är möjligt att det finns personer som blivit hjälpta av detta, men jag hade då inget vidare resultat med det. 

hårfiberspray

Sedan har vi ju produkterna som man sprutar på sig som hårspray och som ligger på en som en matta uppe på huvudet. Sure thing, de håller ju flinten borta, men inte fan är det sexigt. Så fort en kvinna drar fingrarna genom håret blir hon full av fibrer, Nice!


2 kommentarer:

  1. Jag vill tipsa om Tugain 5%, ett botemedel mot håravfall som jag använt under många år som fungerat suveränt för mig. Vet även att många av mina bekanta använt sig av Mintop 10% och varit mycket nöjda med resultatet.

    Kan köpas på apoteket eller online, personligen så har jag alltid beställt ifrån denna sidan:

    http://www.apo101.net/haravfall

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Med Vivieres vegetabiliska bomullsfibrer kan du enkelt få tjockare hår eller dölja din utväxt på nolltid. En burk av Viviere Hårfibrer räcker för att göra ditt hår.

    Tunnhårig

    SvaraRadera